افتتاح طرح‌های گروه توسعه اقتصادی تدبیر در استان خراسان رضوی

افتتاح طرح‌های گروه توسعه اقتصادی تدبیر در استان خراسان رضوی
گروه توسعه اقتصادی تدبیر در استان خراسان رضوی
گروه توسعه اقتصادی تدبیر در استان خراسان رضوی

با حضور دکتر نوروزی، مدیرعامل گروه توسعه اقتصادی تدبیر؛
طرح‌های حوزه‌ی امنیت غذایی و اشتغال‌زایی گروه توسعه اقتصادی تدبیر در استان خراسان رضوی افتتاح و به بهره‌برداری رسید

طرح‌های حوزه‌ی امنیت غذایی شامل طرح‌های کشاورزی، زنجیره‌ی شترمرغ و دام‌داری گروه توسعه اقتصادی تدبیرِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در منطقه‌ی محروم و مرزی تایباد در استان خراسان رضوی امروز چهارشنبه به بهره‌برداری رسید.
به گزارش تدبیر رسانه، امروز چهارشنبه 19 آبان ماه، طرح‌های حوزه‌ی امنیت غذایی گروه توسعه اقتصادی تدبیرِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اعتباری بالغ بر 2500 میلیارد ریال در استان خراسان رضوی و منطقه‌ی محروم و مرزی تایباد، با حضور دکتر نوروزی، مدیرعامل گروه توسعه اقتصادی تدبیر، و معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی، افتتاح و به بهره‌برداری رسیدند.
این طرح‌ها علاوه بر این‌که تأثیر مهمی در اشتغال‌زایی، توانمندسازی اقتصادی و محرومیت‌زدایی در منطقه‌ی مرزی تایباد دارد، در راستای دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، کمک بسیار قابل توجهی نیز در تأمین امنیت غذایی کشور خواهد داشت.
از جمله‌ی طرح‌های فوق می‌توان به افتتاح پروژه‌‌های مرتبط با زعفران با حجم سرمایه‌گذاری 1000 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 280 نفر اشاره کرد، که شامل بهره‌برداری از مرکز خدمات پشتیبانی تخصصی زعفران، انبار بورس کالایی زعفران، عملیات تولید پیاز استاندارد و سالن فرآوری زعفران می‌شود.
افتتاح فاز اول بزرگ‌ترین زنجیره‌ی پرورش شترمرغ شرق کشور با حجم سرمایه‌گذاری 500 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 80 نفر، طرح دیگری است که امروز به افتتاح ‌رسید. این طرح شامل بخش‌های مولد، جوجه‌کشی، مهد جوجه، پرواری و کارخانه‌ی خوراک دام و طیور است.
سومین طرح مهم این رویداد، مربوط به افتتاح فاز اول دام‌داری صنعتی شیری 2000 رأسی مولد با حجم سرمایه‌گذاری 700 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 150 نفر است که سالن‌های شیردوشی، فری‌استال، سیلو، اپن‌شید و گوساله‌دانی را دربر می‌گیرد.
در این مراسم هم‌چنین تفاهم‌نامه‌‌ی بین هلدینگ کشاورزی گروه توسعه اقتصادی تدبیر و بنیاد برکت در خصوص تأمین جوجه‌ی شترمرغ برای طرح‌های اجتماع‌محور به امضا رسید.

دکتر نوروزی مدیرعامل گروه توسعه اقتصادی تدبیر و معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این مراسم اظهار داشت: در راستای اجرای طرح‌های حوزه‌ی امنیت غذایی، فاز اول دام‌داری دو هزار رأسی مولد در تایباد امروز به بهره‌برداری رسید. وی اظهار امیدواری کرد طرح‌هایی که امروز افتتاح شده است بتوانند در ایجاد اشتغال و محرومیت‌زدایی در این منطقه‌ی مرزی نقش مهمی ایفا کند‌.
به گزارش تدبیر رسانه از تایباد، دکتر عارف نوروزی در حاشیه‌ی آیین بهره‌برداری از طرح‌های حوزه‌ی امنیت غذایی در تایباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، حدود ۱۵۰ هزار طرح اشتغال‌زایی به‌ویژه در حوزه‌های مشاغل خرد و خانگی در سراسر کشور اجرا شده است و تا پایان امسال بیش از ۳۰۰ هزار ظرفیت شغلی نیز در دستور کار قرار دارد که تحقق‌بخشی آن هم اکنون در جریان است.
معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ادامه افزود: امروز هم در راستای اجرای طرح‌های حوزه‌ی امنیت غذایی، تعداد ۲۰۰ طرح اشتغال‌زایی و تکمیل زنجیره‌ی ارزش زعفران، فاز اول دام‌داری ۲ هزار رأسی مولد و فاز اول بزرگ‌ترین زنجیره‌ی پرورش شترمرغ شرق کشور در تایباد به بهره‌برداری رسید.
وی بیان کرد: این طرح‌های اقتصادی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۵0۰ میلیارد ریال اجرا شده که برای ۳۴۰ نفر به‌طور مستقیم و ۲ هزار نفر غیرمستقیم، اشتغال به دنبال داشته است.
دکتر نوروزی تصریح کرد: فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در تایباد نتایج خوبی داشته است و توسعه‌ی زنجیره‌ی ارزش زعفران در اهداف گروه توسعه اقتصادی تدبیر این ستاد قرار دارد.
وی تأکید کرد: با هماهنگی سازمان بورس و اوراق بهادار، انبار تجمیع زعفران کشاورزان منطقه‌ی تایباد ساخته شد که براساس محصول تحویلی به انبار، به زعفران‌کاران از طریق بانک‌ها تسهیلات ارایه می‌شود.
دکتر نوروزی اظهار کرد: با این اقدام، زعفران‌کاران دیگر مجبور نخواهند بود محصول‌شان را به قیمت پایین به فروش برسانند و از ارزش آن بی‌بهره بمانند.
لازم به توضیح است در پایان این مراسم از تعدادی از خانواده‌های معظم شهدای تایباد، تجلیل و تقدیر به عمل آمد.