بازدید رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از کارخانه‌های تولیددارو و ایران دارو

بازدید رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از کارخانه‌های تولیددارو و ایران دارو

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و هیأت همراه از کارخانه‌های تولیددارو و ایران دارو بازدید کردند.
به گزارش تدبیر رسانه، مهندس سیدپرویز فتاح، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و هیأت همراه، روز یک‌شنبه 15 بهمن ماه 1402 از قسمت‌های مختلف کارخانه‌های تولیددارو و ایران دارو وابسته به گروه دارویی برکت، زیرمجموعه‌ی گروه توسعه اقتصادی تدبیر، بازدید کردند. در این بازدید، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ضمن آشنایی با خطوط تولید دارو و محصولات، با مدیران و کارکنان این دو کارخانه دیدار و گفت‌وگو نمودند.
لازم به توضیح است، شرکت تولید دارو در سال 1335 تأسیس شد و فعالیت خود را در زمینه‌ی ساخت فرآورده‌های دارویی و بهداشتی آغاز کرد. موضوع فعالیت اصلی تولیددارو، ساخت فرآورده‌های دارویی است. هم‌اینک بیش از 198 نوع داروی مختلف، به شکل قرص، کپسول، شیاف، شربت، سوسپانسیون، ژل، پماد، آمپول، قطره و محلول‌های ضدعفونی‌کننده در این شرکت تولید و عرضه می‌شوند.
شرکت داروسازی تولیددارو، در سال 1391 در فرآیند جایزه‌ی ملی غذا و دارو شرکت کرد و از سال 1392 اقدام به تهیه‌ی شاخص‌ها و دستورالعمل‌های جاری‌سازی این مدل نمود. از سال 1396 نیز در فرآیند جایزه‌ی تعالی و پیشرفت حضور یافته و در سال 1401 پس از حصول اطمینان از آماده بودن بسترهای مورد نیاز، موفق به کسب تقدیرنامه‌ی 5 ستاره شد.
این شرکت در راستای پیاده‌سازی سیستم مدیریت یک‌پارچه‌، گواهی‌نامه‌های استاندارد زیر را دریافت نموده است:
ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018, ISO 10015:1999

شرکت ایران دارو نیز، با شعار «ایران دارو مکمل سلامتی»، یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌های تولید محصولات دارویی و مکمل با بیش از نیم قرن فعالیت در کشور به شمار می‌رود. این شرکت، هم‌اکنون تولید، فروش و صادرات بیش از 170 نوع داروی مختلف در خطوط متنوع تولید، در بخش جامدات (با ظرفیت تولید قرص، کپسول و ساشه)، بخش نیمه‌جامدات (با ظرفیت تولید انواع کرم، پماد و ژل)، بخش مایعات و بخش اسپری را به انجام می‌رساند.
ایران دارو، دارنده‌ی تقدیرنامه‌ی 5 ستاره در ششمین دوره‌ی جایزه‌ی ملی تعالی و پیشرفت است و بر این باور است که با قانون‌گرایی، تقویت سیستم‌های کنترلی نظارتی، نوآوری در کسب‌وکار، اعمال نگرش علمی و خلاقانه، ارایه‌ی بهترین محصولات و خدمات و ارزش‌آفرینی بیش‌تر برای مشتریان، می‌تواند در کنار حفظ دستاوردها و تداوم موفقیت‌های خود، گام‌های بلندی نیز در جهت تأمین نیازهای نظام سلامت کشور بردارد.