شروع تست انسانی و تزریق نخستین واکسن کرونای ایران

شروع تست انسانی و تزریق نخستین واکسن کرونای ایران

نخستین واکسن کرونای ساخت محققان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با نام «کُوو ایران برکت» روی سه داوطلب تزریق شد.
به گزارش تدبیر رسانه از روابط عمومی گروه توسعه‌ی اقتصادی تدبیر، نخستین تزریق انسانی مرحله‌ی اول مطالعات بالینی اولین واکسن کرونا، تولید شده توسط تیم تحقیقاتی گروه دارویی برکت وابسته به گروه توسعه‌ی اقتصادی تدبیر با نام اختصاصی «کُوو ایران» برکت انجام شد.
در مراسم آغاز مرحله‌ی نخست مطالعات بالینی واکسن کرونا، دکتر محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت و دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور به همراه دکتر مینو محرز حضور داشتند.
دکتر حسینی مدیر گروه مطالعات بالینی واکسن ایرانی کرونا و رییس مرکز مطالعات بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: امروز ۳ داوطلب واکسن را دریافت کردند و به مرور مرحله‌ی نخست تا تزریق به داوطلب آخر که ۵۶ نفر هستند ادامه خواهد داشت.
دکتر محمد مخبر در مراسم تزریق واکسن کُوو ایران برکت گفت: موفقیت در تولید واکسن کرونا نتیجه‌ی کار گروهی است و ظرفیت تولید یک و نیم میلیون دوز را تا سه ماه آینده داریم.
دکتر نمکی وزیر بهداشت نیز در مراسم نخستین آزمایش کوو ایران برکت گفت: ما اولین واکسن‌ساز آسیا بودیم و تجربه‌ای ۱۰۰ ساله در این حوزه داریم.
وی ادامه داد: بنده از روز نخست همراه کسانی بودم که این کار را دنبال می‌کنند و امروز اولین تزریق را روی یک انسان انجام دادیم. این انسان عزیز دختر دکتر مخبر بود و پیام این عمل آن بود که ما خون خود را رنگین‌تر از سایر مردم نمی‌بینیم و ابتدا خانواده‌ی خود را برای تست این واکسن به میدان آورده‌ایم.