حضور فعال گروه توسعه اقتصادی تدبیر در دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا

حضور فعال گروه توسعه اقتصادی تدبیر در دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا

گروه توسعه اقتصادی تدبیر در دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا (اوراسیا 2023) حضور فعال و گسترده خواهد داشت.
به گزارش تدبیر رسانه، گروه توسعه اقتصادی تدبیر با همراهی 31 شرکت صادراتی و مشارکت مؤسسه دانش‌بنیان برکت، صنایع نانوتک آینده و بنیاد برکت، در دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا، که از 13 تا 16 آذر ماه 1402 (4 تا 7 دسامبر 2023) در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، حضوری گسترده و فعال خواهد داشت .
گروه توسعه اقتصادی تدبیر با همراهی 31 شرکت‌ مرتبط حاضر در نمایشگاه، در دو غرفه و در سالن 40، محصولات صادراتی و آخرین دستاوردهای خود را به نمایش خواهند گذاشت.
لازم به توضیح است، دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا با حضور بازرگانان، تولید‌کنندگان، کارآفرینان و مدیران ارشد کشور‌های عضو شامل: روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و هم‌چنین کشور‌های سازمان شانگ‌های شامل: چین، هند، پاکستان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، سنگاپور، ویتنام، ترکیه و کشور‌های حاشیه‌ی خلیج فارس: عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، عمان، کویت، بحرین، عراق و جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.
این نمایشگاه با حضور معاون اول رییس‌جمهور، وزرای وزارت‌خانه‌های صمت و نفت (رییس کمیسیون مشترک ایران و روسیه)، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، امور خارجه، نفت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رؤسای اتاق بازرگانی کشور‌های حاضر در این رویداد، افتتاح می‌شود.
به گزارش تدبیر رسانه، حضور گروه توسعه اقتصادی تدبیر در دومين نمايشگاه اختصاصي اوراسيا، با هدف معرفی محصولات صادراتی و توسعه‌ی روابط اقتصادي، گسترش بازارهای صادراتی و عملياتي شدن تجارت با کشورهای عضو اتحاديه‌ی اقتصادي اوراسيا، شانگهای و دیگر کشورهای مشارکت‌کننده در نمایشگاه، هم‌چنین آشنا شدن تجار و توليدکنندگان این کشورها با توليدات و محصولات 31 شرکت حاضر در دو غرفه‌ی این گروه، انجام می‌گیرد.
31 شرکت حاضر در دو غرفه‌ی گروه توسعه اقتصادی تدبیر، تولیدات صادراتی خود در بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی، دارو، واکسن، سلول‌درمانی و تجهیزات پزشکی و بهداشتی، صنعت و معدن، مانند ماشین‌آلات، کمپرسور، انواع لوله و مخازن صنعتی، آلومینا، اکسید منیزیم، قیر، نیکل، رنگدانه، رنگ‌های نانو، عایق‌های رطوبتی، گرانول ABS، سرامیک نسوز، صنایع دستی، کفش و پوشاک، محصولات دیجیتال و ... را در معرض دید قرار خواهند داد.
در اين نمايشگاه اختصاصي، که با تمرکز بر حوزه‌هاي مختلف تشکيل مي‌شود، شرکت‌هاي ايراني و خارجي در حوزه‌هاي مختلف صنعتي، معدني، کشاورزي، انرژي (نفت و گاز و پتروشيمي)، خودروسازي و قطعات غرفه دارند و مقرر شده است در حاشيه‌ی نمايشگاه، همايش‌هاي تخصصي در خصوص موضوعات تجاري و زيرساختي از جمله حمل و نقل، مسایل پولي و بانکي، گمرکي، موافقت‌نامه‌هاي تجاري، همکاري‌هاي علمي، گردشگري و دانش‌بنيان برگزار شود.
گفتنی است، طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام گرفته مقرر شده است نشست‌هايي در خصوص «توسعه‌ی روابط اقتصادي با کشورهاي عضو اتحاديه‌ی اقتصادي اوراسيا»، «اهميت توريسم در توسعه‌ی روابط اقتصادي و فرهنگي» و «نقش دانشگاه‌هاي کشورها در تجاري‌سازي علم و رشد اقتصادي»، به همراه جلساتی با بانک‌ها، بيمه‌ها و صندوق‌هاي ضمانت صادرات برگزار شود.