تولید ماهانه ۱۰ تا 12 میلیون دوز واکسن کرونا در ایران

تولید ماهانه ۱۰ تا 12 میلیون دوز واکسن کرونا در ایران

عضو هیأت مدیره‌ی گروه دارویی برکت وابسته به گروه توسعه‌ی اقتصادی تدبیر اعلام کرد که با تکمیل فاز ۳ سایت تولید واکسن کرونا تاپایان شهریور سال آینده ظرفیت تولید به ماهانه ۱۰ تا 12 میلیون دوز در کشور خواهد رسید.
به گزارش تدبیر رسانه از روابط عمومی گروه توسعه‌ی اقتصادی تدبیر، حسن جلیلی روز پنج‌شنبه در رویداد آن‌لاین بررسی وضعیت تولید واکسن در کشورها و ارایه‌ی توان‌مندی ایران در تولید آن افزود: شرکت شفافارمد از پلت‌فرم‌هایی است که با حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) کار تحقیقاتی در زمینه‌ی تولید واکسن کرونا را انجام می‌دهد.
وی با اشاره به این‌که زیرساخت‌ها و سایت مورد نظر برای تولید واکسن براساس ویروس غیرفعال با کمک متخصصان داخلی در شرکت شفافارمد ایجاد شد، بیان کرد: سایت تولید واکسن در این شرکت در دو فاز طراحی شده است که فاز نخست آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته و فاز دوم آن که شامل تجهیزات مکانیکی و دستگاه‌های تولید واکسن است تا اواخر دی ماه نصب خواهد شد.
جلیلی ادامه داد: با راه اندازی این فاز ظرفیت تولید به بیش از دو میلیون دوز واکسن کرونا در ماه خواهد رسید. کار تکمیل فاز ۳ این پروژه نیز طراحی شده است. اکنون کار ساخت ساختمان، اتاق تمیز و آزمایشگاه از دو هفته پیش آغاز شده و قرار شده که ظرف ۹۰ روز آینده آماده شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر، پلت‌فرم‌های دیگری از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در دست اقدام است و چند ماه آینده یکی دیگر از پلت فرم‌های تولید واکسن کرونا نیز وارد فاز مطالعات بالینی خواهد شد.