برگزاری همایش آشنایی با مفاهیم دانش‌بنیان در صنعت دارو توسط گروه دارویی برکت

برگزاری همایش آشنایی با مفاهیم دانش‌بنیان در صنعت دارو توسط گروه دارویی برکت

همایش یک‌روزه‌ی آشنایی با مفاهیم دانش‌بنیان در صنعت دارو، در گروه دارویی برکت وابسته به گروه توسعه اقتصادی تدبیر، برگزار شد.

به گزارش تدبیر رسانه، همایش یک‌روزه‌ی آشنایی با مفاهیم دانش‌بنیان در صنعت دارو در گروه دارویی برکت وابسته به گروه توسعه اقتصادی تدبیر، در روز یک‌شنبه 30 مرداد ماه در در محل سالن نگین هتل ارم برگزار شد. برپایی این همایش با مشارکت انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور، ارایه‌ی اساتیدی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی و حضور مدیران عامل، مالی، حوزه‌ی کسب‌وکار، تحقیق و توسعه‌ و هم‌چنین کارشناسان مرتبط در شرکت‌های تابعه‌ی گروه دارویی برکت، انجام شد.
دکتر اکبر برندگی، مدیرعامل گروه دارویی برکت در سخنانی در ابتدای این همایش، هدف از برگزاری این رویداد را آشنایی بیش‌تر همکاران با قوانین و مقررات، روش‌ها و سازوکارهای موجود در حوزه‌ی دانش‌بنیان بیان نمود.
وی هم‌چنین انتقال تجربه‌های تبدیل شدن به مجموعه‌ی دانش‌بنیان و شیوه‌ی استفاده از مشوق‌های اکوسیستم فناوری را از جمله اهداف این همایش برشمرد.
مدیرعامل گروه دارویی برکت، نام‌گذاری امسال با تأکید بر تولید دانش‌بنیان از سوی مقام معظم رهبری را دلیل بر اهمیت فوق‌العاده‌ی این حوزه دانستند و افزوند: گروه دارویی برکت با در اختیار داشتن شرکت‌های تولید دارو، توجه ویژه‌ای به حوزه‌ی دانش‌بنیان دارد و از هر فعالیتی با این مشخصه در شرکت‌های تابعه‌ی خود حمایت می‌کند و تاکنون نیز اقدامات ارزشمندی در این حوزه از طریق ارتباط با دانشگاه‌ها، مراکز علمی و گروه‌های بالینی در مجموعه انجام شده است .
دکتر برندگی در ادامه اظهار داشت: مورد ویژه‌ای که در گروه دارویی برکت به انجام رسید و حاکی از این اهتمام است، در دوره‌ی همه‌گیری کرونا و در حوزه‌ی واکسن بود که منتج به تولید و اخذ مجوز تزریق عمومی واکسن «کوویران برکت» از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شد .
وی افزود: بر این مبنا دو شاخصه‌ی اصلی دانش‌بنیان بودن تولیدات را، در ابتدا منتفع شدن و بهره بردن مردم از نتایج و ثمرات حاصله از این تلاش‌ها و سپس شاخصه‌ی نفوذ و حضور در بازارهای صادراتی و ارزآوری این محصولات می‌دانیم، لذا گروه دارویی برکت مصمم است از تمامی تلاش‌ها با مشخصات ذکرشده در مجموعه حمایت مؤثر نماید.
در ادامه‌ی این همایش، سخنرانی‌ها، ارایه‌ها و کارگاه‌های برنامه‌ریزی شده با حضور شرکت‌کنندگان به انجام رسید.