افتتاح فاز سوم مجتمع گلخانه‌‌ای کشت و صنعت زرندیه

افتتاح فاز سوم مجتمع گلخانه‌‌ای کشت و صنعت زرندیه

فاز سوم تولید محصولات گلخانه‌ای مجتمع کشت و صنعت زرندیه به بهره‌برداری رسید.
به گزارش تدبیر رسانه و روابط عمومی گروه توسعه‌ی اقتصادی تدبیر، این واحدهای جدید فاز سوم مجتمع گلخانه‌ای کشت و صنعت زرندیه که در منطقه‌ی خشک‌رود واقع است، با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)،‌ استاندار استان مرکزی، نماینده‌ی مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان راه‌اندازی شد و با آغاز به‌کار آن‌ها ۷۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.
مجتمع گلخانه‌ای کشت و صنعت زرندیه در مجموع ۵۰ هکتار مساحت دارد که سه فاز بهره‌برداری شده، حدود ۱۵ هکتار از وسعت آن است.
برای فاز سوم پنج هکتاری در این مجتمع، که امروز وارد مدار تولید شد ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و حجم کل سرمایه‌گذاری ۱۵ هکتار در سه فاز، بالغ بر یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است.
در واحدهای فاز سوم دو نوع محصول گوجه فرنگی گوشتی و فلفل دلمه‌ای رنگی تولید می‌شود که عملکرد برداشت در هر مترمربع برای فلفل دلمه‌ای ۱۸ کیلوگرم و در گوجه‌فرنگی بیش از ۴۰ کیلوگرم است.
فناوری مورد استفاده در مجتمع گلخانه‌ای کشت و صنعت خشکرود زرندیه از نوع هایتک و هیدروپونیک است.
سال قبل، وزیر جهاد کشاورزی در سفر به شهرستان زرندیه، از این گلخانه که بزرگ‌ترین گلخانه‌ی هیدروپونیک کشور است و فناوری احداث آن کاملاً پیشرفته و به‌روز است، بازدید کرده بود.
بزرگ‌ترین گلخانه‌ی هیدروپونیک کشور در فاز نخست به تولید انواع صیفی‌جات و سبزی‌جات نظیر فلفل در سه رنگ، گوجه و خیار می‌پردازد و در ادامه انواع سبزی، بادمجان، توت فرنگی و سایر محصولات گلخانه‌ای تولید می‌شود که به دلیل مدرن بودن این گلخانه میزان تولیدات آن نسبت به گلخانه‌های سنتی پنج برابر بیش‌تر است .
ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، به منظور کمک به امنیت غذایی کشور و افزایش تولیدات کشاورزی و دامی در شهرستان زرندیه، بالغ بر چهار هزار و 400 هکتار از اراضی کشاورزی را زیر کشت دارد و در حوزه‌ی کشت گلخانه‌ای، زراعت و باغبانی و نیز پرورش گاو شیری و دام‌داری فعالیت دارد .