نمایش دستاوردها و تولیدات گروه دارویی برکت در ایران فارما 1402

نمایش دستاوردها و تولیدات گروه دارویی برکت در ایران فارما 1402

گروه دارویی برکت زیرمجموعه‌ی گروه توسعه اقتصادی تدبیر، به همراه شرکت‌های تابعه‌‌، تولیدات و دستاوردهای خود را در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما ۱۴۰۲)، به نمایش گذاشتند.
به گزارش تدبیر رسانه، گروه دارویی برکت به همراه شرکت‌های زیرمجموعه‌، از ۵ تا ۷ مهر ماه ۱۴۰۲، حضوری گسترده در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته، که در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود، دارد. به همین مناسبت صبح روز پنج‌شنبه 6 مهر ماه، دکتر نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و دکتر جباری، مدیرعامل گروه توسعه اقتصادی تدبیر از غرفه‌ی گروه دارویی برکت و دیگر غرفه‌های این نمایشگاه بازدید به عمل آوردند.
گروه دارویی برکت، زیرمجموعه‌ی گروه توسعه اقتصادی تدبیر، به عنوان یکی از مجموعه‌های برتر دارویی کشور، در زمینه‌ی تولید بخش قابل‌توجهی از نیازهای دارویی کشور در حوزه‌های عمومی و تخصصی، مشارکت گسترده‌ای دارد. این گروه با بیش از 15 شرکت تابعه‌ی خود، از تولید مواد مؤثره‌ی دارویی تا تولید نهایی داروهای عمومی، تخصصی و های‌تک و حتی پخش دارو، بخش مهمی از نیاز کشور به تأمین دارو را برطرف می‌کند.
دکتر مرتضوی مدیرعامل گروه دارویی برکت، در حاشیه‌ی این رویداد گفت: گروه دارویی برکت در سه گروه تولیدات انکولوژی، قلبی و عروقی و اعصاب توانسته است با ثبت و صادرات دارو در بیش از ۱۵ کشور حضور مؤثر و قدرتمند داشته باشد.
وی افزود: مهم‌ترین نقش برگزاری ایران فارما می‌تواند در حوزه‌ی صادرات شرکت‌های حاضر در نمایشگاه باشد که خوش‌بختانه در روز نخست برگزاری این رویداد، گروه دارویی برکت میزبان بیش از ۹ جلسه‌ی صادراتی بوده است. استقبالی که از دستاوردهای گروه به عمل آمده و به‌طور حتم ثمره‌ی مذاکرات امروز آن، ۶ ماه آینده با افزایش درآمدهای ارزی مشخص می‌شود.
دکتر مرتضوی در ادامه گفت: در حال حاضر گروه دارویی برکت در حدود هفت میلیون دلار صادرات دارد که پیش‌بینی می‌شود این رقم طی سال آینده با توجه به استقبالی که از گروه در نمایشگاه شده و مذاکراتی که در حال انجام است از مرز ۱۰ میلیون دلار عبور کند.
آیین گشایش و افتتاحیه‌ی هشتمین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما، صبح روز چهارشنبه ۵ مهرماه در شبستان مصلی تهران با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مدیران سازمان غذا و دارو، اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، مسئولان معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهوری، مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، سفرا و هیأت‌های تجاری بین‌المللی برگزار شد.
در این دوره از نمایشگاه که ۴۲۷ شرکت داخلی و ۲۸۲ شرکت خارجی از ۳۳ کشور مشارکت دارند، علاوه بر نشست گسترش همکاری‌های اقتصادی در حوزه‌ی دارو با سفرای کشورهای خارجی، ۱۹ پنل و ۸ کارگاه تخصصی در حوزه‌ی دارو و صنایع وابسته نیز برگزار می‌شود. علاوه بر این، ۲۶ دانشکده‌ی داروسازی، ۷۵ انجمن علمی و صنفی، ۴۶ رویداد جانبی و ۱۰۵ استاد و سخنران در این رویداد بین‌المللی حضور دارند.
رییس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی، در خصوص این نمایشگاه بیان داشت: «ایران فارما» با محوریت امید به آینده، توسعه‌ی زیرساخت‌ها و رسیدن به تراز تجاری مثبت برگزار می‌شود.
نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما)، به‌ عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی تخصصی دارویی ایران، توسط سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران و با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو و با مشارکت گسترده‌ی شرکت‌های داروسازی داخلی و خارجی، انجمن‌ها و سندیکاها و سایر نهادهای مرتبط هر ساله برگزار می‌شود. در هر دوره از برگزاری ایران فارما، به‌ منظور توسعه‌ی مشارکت و همکاری‌های فناورانه در حوزه‌ی دارویی، انتقال ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنعت داروسازی، شبکه‌سازی، ایجاد بازارهای صادراتی و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نوآورانه‌ی دارویی، رویدادها و بخش‌های جانبی متعددی هم‌زمان با بخش نمایشگاهی برگزار می‌شود.
نمایشگاه ایران‌ فارما، به عنوان یک نمایشگاه بین‌المللی جامع و فراگیر در حوزه‌ی صنعت دارو، هر ساله میزبان شرکت‌های تولیدکننده‌ی دارو (محصول نهایی)، شرکت‌های تولیدکننده‌ی مواد اولیه‌ی دارویی، شرکت‌های توزیع‌کننده‌ی دارو، شرکت‌های تولیدکننده‌ی تجهیزات و ماشین‌آلات دارویی، شرکت‌های خدمات چاپ و بسته‌بندی دارو، شرکت‌های تولیدکننده‌ی داروهای نوترکیب و شرکت‌های دانش‌بنیان، تولیدکنندگان داروهای گیاهی، مکمل‌های غذایی و رژیمی، مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی داروسازی، انجمن‌ها، اهالی مطبوعات و نشریات حوزه‌ی دارویی بوده است.