نفت پارس اقتصاد مقاومتی را محقق کرد

نفت پارس اقتصاد مقاومتی را محقق کرد

مدیرعامل گروه توسعه اقتصادی تدبیر گفت: شرکت نفت پارس با وجود تحریم‌های ظالمانه، عملاً اقتصاد مقاومتی را تعریف و محقق کرد.

به گزارش تدبیر رسانه، دکتر سیدرضا موسوی، مدیرعامل گروه توسعه اقتصادی تدبیر در طی سخنرانی در مراسم افتتاح طرح‌های توسعه‌ی پالایشگاه نفت پارس و راه‌اندازی فاز دوم افزایش ظرفیت تولید این شرکت گفت: شرکت نفت پارس نه تنها یکی از شرکت‌های خوش‌نام گروه توسعه اقتصادی تدبیر و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است، بلکه در بین شرکت‌های شرکت‌های بورسی همواره در بین شاخص‌های مختلفی که رتبه‌بندی می‌کنند یکی از شرکت‌های پیشتاز و فعال در این صنعت به شمار می‌رود و این مهم را با کمک جوانان متخصص خود و دانش فنی درون‌زا و با توسعه‌ی صادرات برون‌نگر به نمایش گذاشت.
مدیرعامل گروه توسعه اقتصادی تدبیر، ضمن قدردانی از همه‌ی کارکنان شرکت نفت پارس، در سطوح مختلف از اعضای هیئت مدیره گرفته تا مدیران ارشد، کارگران زبده و متخصص در حوزه‌ی فنی، نیروهای ستادی و دیگر دست‌اندرکاران، که برای توسعه‌ی فعالیت‌های این شرکت به‌طور شبانه‌روزی زحمت می‌کشند، گفت: شرکت نفت پارس، مصداق واقعی تحقق و تعریف اقتصاد مقاومتی است، چراکه شرکتی درون‌زا و برون‌نگر است.
دکتر موسوی افزود: توسعه‌ی این شرکت براساس توانمندی‌های داخلی مجموعه و شکستن انحصارها و محدودیت‌های تحریمی محقق شده و به نوعی تبلور درون‌ زایی است.
وی با اشاره به رصد و ارزشیابی مستمر شرکت نفت پارس توسط گروه توسعه اقتصادی تدبیر، گفت: براساس پایش مستمر و ماهانه‌ی این شرکت، نه تنها «زنده»، بلکه «پویا» است و هر ساله شاهد به ثمر رسیدن بسیاری از طرح‌های جدید و توسعه‌ای در این شرکت هستیم.

مدیرعامل گروه توسعه اقتصادی تدبیر، ضمن تبریک به همکاران فعال خود در شرکت نفت پارس خاطرنشان کرد: تلاش و پیشرفت این مجموعه با همه‌ی محدودیت‌هایی که بر فضای اقتصادی و سیاسی کشورمان حاکم است، متوقف نشده و نفت پارس در مسیر پویایی خود، تمام انحصارها را شکسته و در صنعت خود بسیار خوش‌نام و شفاف است.
وی ادامه داد: این شرکت علاوه بر تأمین نیاز بازار داخل، توانسته است بازارها و درآمدهای صادراتی خود را به رغم وجود تحریم‌های سخت گسترش و افزایش دهد و مصداق عملی برون‌نگری در تعرف اقتصاد مقاومتی باشد.
گفتنی است با افزایش ظرفیتی که با کمک طراحی و دانش فنی ایرانی در مجموعه‌ی نفت پارس رخ داده است، افزایش تولیدات این شرکت 20 درصد افزایش یافته که علاوه بر تأمین نیاز بازارهای داخلی، سالانه 50 میلیون دلار صادرات بیش‌تر را نیز برای کشور به ارمغان خواهد آورد.
لازم به توضیح است، در آیین افتتاح فاز دوم پروژه‌ی افزایش ظرفیت تولید واحدهای فرآیندی شرکت نفت پارس وابسته به گروه توسعه اقتصادی تدبیر، پروژه‌ی افزایش ظرفیت واحدهای استخراج مواد آروماتیک با حلال فورفورال، پروژه‌ی بهینه‌سازی فرآیند بازیابی روغن در واحد موم‌گیری با احداث دو دستگاه کوره، پروژه‌ی احداث یک دستگاه بویلر با ظرفیت 35 تن بر ساعت بخار و پروژه‌ی احداث 8 دستگاه مخزن ذخیره‌سازی، با مجموع سرمایه‌گذاری 15 میلیون دلار و مجموع درآمد سالیانه‌ی معادل 50 میلیون دلار و ایجاد ظرفیت اشتغال مستقیم و غیرمستقیم 260 نفر، به بهره‌برداری رسیدند.