صرفه‌جویی ۲۱ میلیون دلاری با تولید داخلی روانکار‌های صنعت هوایی و دریایی

صرفه‌جویی ۲۱ میلیون دلاری با تولید داخلی روانکار‌های صنعت هوایی و دریایی

مدیرعامل گروه توسعه‌ی اقتصادی تدبیر با حضور در پالایشگاه نفت پارس از داخلی‌سازی ۸ محصول دانش‌بنیان مورد نیاز صنایع هوایی و دریایی کشور رونمایی کرد.
به گزارش تدبیر رسانه از روابط عمومی گروه توسعه‌ی اقتصادی تدبیر، صبح امروز با حضور دکتر عارف نوروزی معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و مدیرعامل گروه توسعه‌ی اقتصادی تدبیر در مجموعه‌ی پالایشگاه نفت پارس، واقع در جاده‌ی مخصوص تهران-کرج، در راستای منویات مقام معظم رهبری در زمینه‌ی اقتصاد مقاومتی، از ۸ محصول جدید با فناوری بالا در حوزه‌ی صنایع هوایی و دریایی که بومی‌سازی شده است، رونمایی شد.
دکتر نوروزی در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) براساس وظایف و خط‌مشی خود، اقدامات مؤثری در مبارزه با بیماری کرونا، از زمان شیوع این ویروس تاکنون انجام داده و اکنون با تمام توان در جهت تولید واکسن کرونا تلاش می‌کند.
معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اضافه کرد: علاوه بر اقدامات مقابله با کرونا در سال جاری با توجه به شعار امسال و لزوم تقویت و جهش تولید، شرکت‌های تولیدی مرتبط با ستاد اجرایی، موفقیت‌های چشم‌گیری در برابر تحریم‌های ظالمانه رقم زد که از جمله‌ی آن می‌توان به تولید ABS و MBS مورد نیاز بسیاری از صنایع از جمله لوازم خانگی اشاره کرد.
دکتر نوروزی افزود: امروز هم شاهدِ «ما می‌توانیم» دیگری از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان هستیم و می‌بینیم متخصصان و مهندسان ایرانی در نفت پارس، برای اولین بار با تولید روانکارهای صنعتی مورد نیاز صنایع کشتیرانی و هوانوردی، توانستند گره بزرگی را باز کنند و به مدد الهی ما این کار را تا قطع کامل وابستگی ادامه خواهیم داد.
مدیرعامل گروه توسعه‌ی اقتصادی تدبیر ادامه داد: روی دیگر تحریم‌هایی که به تهدید و محدودیت منجر می‌شود، ایجاد فرصت قطع وابستگی است و قدم نهادن در این مسیر، ادامه‌ی راه شهدا برای حفظ عزت و استقلال و پیشرفت دایمی کشور است و تجربه نشان داده که اگر بخواهیم می‌توانیم هر آن‌چه را که سایر کشورها ساخته‌اند، مطابق با استانداردهای بین‌المللی، بسازیم.
دکتر نوروزی تأکید کرد: امروز زیاده‌خواهان دنیا از جمله آمریکا بی‌رحمی خود را به رخ جهانیان کشیده است و اگر کشوری بخواهد عزت خود را حفظ کند و ذلت و زور نپذیرد، باید به داشته‌ها و توان داخلی خود تکیه کند تا از وابستگی به دیگران بی‌نیاز باشد.
وی در رابطه با محصولات تولیدی پالایشگاه نفت پارس گفت: سال گذشته موفق شدیم ۲۴ محصول و اکنون ۸ محصول جدید دیگر مانند انواع روغن موتور، روغن هیدرولیک، گریس‌های مورد نیاز صنعت هوانوردی و کشتیرانی و ... را تولید کنیم و درصد قابل‌‌توجهی از نیاز کشور را در داخل تأمین کنیم.
دکتر نوروزی با بیان این‌که محصولات جدید پالایشگاه نفت پارس، سالانه ۲۱ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی به دنبال دارد، افزود: با تلاش مدیران، مهندسان و کارگران زحمتکش توانستیم ظرفیت تولیدی شرکت نفت پارس را ۲۵ درصد افزایش دهیم و امیدواریم تا پایان سال شاهد جهش ظرفیت تولید به میزان بیش از ۴۰ درصد باشیم.
معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تأکید کرد: تولید محصولات دانش‌بنیان پالایشگاه نفت پارس علاوه بر این‌که به کاهش ارزبری کشور در این شرایط ارزی کمک می‌کند، کاملاً با کیفیت نمونه‌ی خارجی رقابت کرده و علاوه بر آن به دلیل این‌که ۷۳ درصد ارزان‌تر از محصول وارداتی است، می‌تواند به کاهش هزینه‌ی صنایع هوایی و دریایی کمک کند.
افزایش تولید انواع روانكارها از حدود 170 میلیون لیتر در سال 1397 به حدود 200 میلیون لیتر در سال 1398، تولید 24 محصول جدید از انواع روغن و پارافین موتوری صنعتی، تولید اولین روغن موتور هواپیما در کشور، کاهش 73 درصدی بهای تمام شده نسبت به کالای مشابه خارجی، تأمین 8 درصد نیاز وارداتی کشور، صادرات 70 میلیون دلاری انواع روغن‌های پایه‌ی موتوري و ABS در سال 98، از جمله دستاوردهای جدید پالایشگاه نفت پارس با حمایت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است.
هم‌چنین در این مراسم محمدی‌بخش رییس هیئت مدیره‌ی شرکت هواپیمایی پارس و دهقان معاون سازمان هواپیمایی کشور ضمن تبریک به مجموعه‌ی نفت پارس در دست‌یابی به محصولات دانش‌بنیان حوزه‌ی حمل و نقل هوایی، از حمایت‌ها و تلاش‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در عرصه‌ی جهش تولید، پیشرفت صنعت و کشور و نگاه به تولید و توان داخل تقدیر کردند.