رکوردشکنی در تولید ماسک بهداشتی

رکوردشکنی در تولید ماسک بهداشتی

با افتتاح فاز توسعه‌ای کارخانه‌ی تولید ماسک در مجموعه‌ی گروه توسعه‌ی اقتصادی تدبیر وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، ضمن افزایش کیفیت از N95 به N99، ظرفیت تولید ماسک بهداشتی در این مجموعه به ۵ میلیون ماسک در روز رسید.
به گزارش تدبیر رسانه از روابط عمومی گروه توسعه‌ی اقتصادی تدبیر، صبح امروز در مراسمی باحضور دکتر سیدمصطفی سیدهاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و مهندس حسینی‌فر مدیرعامل شرکت پارس سلامت نانو در اشتهارد، فاز توسعه‌ای کارخانه‌ی تولید ماسک سه‌لایه و نانوی ستاد اجرایی افتتاح و راه‌اندازی شد.
دکتر سیدهاشمی در حاشیه‌ی این مراسم گفت: با افزایش تعداد دستگاه‌های تولید ماسک از ۲۱ به ۴۸ دستگاه، ظرفیت تولید ماسک سه‌لایه‌ی بهداشتی دراین مجموعه از ۳ میلیون به ۵ میلیون ماسک در روز افزایش یافت.
وی افزود: هم‌اکنون در این کارخانه روزانه ۴ میلیون انواع ماسک تولید می‌شود که طی دوهفته‌ی آینده به ۵ میلیون خواهد رسید.
وی با اشاره به کمک گرفتن از شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارتقای کیفیت محصولات، ابراز داشت: توانستیم کیفیت تولید ماسک را از N95 به N99 افزایش دهیم و آمادگی داریم به هر میزانی که بخش‌های درمانی و پزشکی و جامعه‌ی سلامت نیاز داشته باشند برای آن‌ها تولید و عرضه کنیم.
دکتر سیدهاشمی بااشاره به دستور اخیر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افزود: به دستور دکتر مخبر و با توجه به شیوع موج سوم کرونا، به جهت دسترسی آسان و ارزان‌تر مردم به اقلام بهداشتی، قیمت ماسک‌های تولیدی ستاد را از امروز کاهش دادیم.
وی تأکید کرد: مردم در همه‌ی استان‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت hastinja.irمستقیماً اقدام به خرید ماسک و محلول ضدعفونی‌کننده با قیمت ارزان کنند و در مراکز معرفی‌شده تحویل بگیرند.
دکتر سیدهاشمی در خصوص خصوصیات فاز جدید توسعه‌ای کارخانه‌ی پارس سلامت نانو گفت: فضای این کارخانه از هزار و 800 متر به 7 هزار متر مربع افزایش یافته و هم اکنون این مجموعه برای بیش از 2 هزار نفر شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است.
وی به تولید ماسک مخصوص کودکان در این مجموعه نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به برگزاری برخی از کلاس‌های مدارس به‌طور حضوری، از هفته‌ی آینده ماسک دانش‌آموزی تولیدشده در کارخانه ستاد را هم وارد بازار خواهیم کرد.
معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افزود: هم‌اکنون ۵ نوع ماسک شامل ماسک سه‌لایه‌ی معمولی، نانو، N95، N99 و کودک در مجموعه‌ی ستاد تولید می‌شود و تا هر زمان که مردم نیاز داشته باشند برای مقابله با ویروس کرونا به عرضه‌ی اقلام بهداشتی در کشور ادامه خواهیم داد.