رونمایی محصولات جدید سل‌تک فارمد در نمایشگاه فن بازار ملی سلامت

رونمایی محصولات جدید سل‌تک فارمد در نمایشگاه فن بازار ملی سلامت

در هفتمین نمایشگاه «فن بازار ملی سلامت»، از دو محصول بیولوژیک و دانش‌بنیان شرکت سل‌تک فارمد رونمایی شد.

به گزارش تدبیر رسانه، با حضور دکتر بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روز یک‌شنبه یازدهم دی ماه 1401، در هفتمین نمایشگاه «فن‌ بازار ملی سلامت» که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، از دو محصول بیولوژیک و دانش‌بنیان شرکت سل‌تک فارمد، از شرکت‌های گروه دارویی برکت وابسته به گروه توسعه اقتصادی تدبیر، با نام «پلاتک»، به عنوان ماده‌ی اولیه‌ی کشت و تکثیر سلول و «ریکالرسل»، ویال سلول‌های زنده‌ی انسان برای درمان بیماری لک و پیس یا ویتیلیگو، رونمایی شد.
«فن بازار ملی سلامت»، به عنوان بازوی توسعه‌ی فناوری معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران از سال 1395، هم‌زمان با دومین همایش و فن ‌بازار حوزه‌ی سلامت، کار خود را آغاز کرد تا در زمینه‌ی همکاری دانشگاه، صنعت و جامعه فعالیت نماید. «فن بازار ملی سلامت» تلاش می‌کند تا در راستای تسهیل ارتباط دانشگاه، مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان با صنعت و هم‌چنین توانمند‌سازی اعضای هیأت ‌علمی در حوزه‌ی فناوری و آموزش چگونگی تجاری‌سازی ایده‌ها نقشی مؤثر ایفا کند.
بی‌شک تشویق محققان و حمایت از استعدادهای درخشان گامی سودمند در راستای پویایی هر چه بیش‌تر تحقیقات کاربردی و محصول‌محور است و موجبات پیشرفت و خودکفایی کشور را فراهم می‌کند و در این راستا، برگزاری رویدادهای فن ‌بازار به‌منظور توسعه و ترویج فرهنگ فناوری و حمایت از طرح‌های فناورانه بسیار مؤثر خواهد بود.
از مهم‌ترین هدف‌های برگزاری فن ‌بازارهای حوزه‌ی سلامت، می‌توان به حمایت از تولید دانش‌بنیان داخلی با گشودن پنجره‌های خرید سازمان‌های دولتی و عمومی بر محصولات تجاری‌سازی شده و موجود در بازار این نوع از محصولات، اشاره کرد.