راه‌اندازی کارخانه‌ی خوراک دام و تولید کنسانتره

راه‌اندازی کارخانه‌ی خوراک دام و تولید کنسانتره

کارخانه‌ی خوراک دام و تولید کنسانتره در مجتمع پرورش و اصلاح نژاد دام سبک لاله آراد در هلدینگ کشاورزی و صنایع غذایی گروه توسعه اقتصادی تدبیر احیا و راه‌اندازی شد.

به گزارش تدبیر رسانه، در اقدامی جهادی کارخانه‌ی خوراک دام و تولید کنسانتره در مجتمع پرورش و اصلاح نژاد دام سبک لاله آراد در هلدینگ کشاورزی و صنایع غذایی گروه توسعه اقتصادی تدبیر وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، پس از حدود 15 سال در منطقه‌ی فشافویه احیا و راه‌اندازی شد.

این کارخانه به‌طور تمام اتوماتیک و با 5 سیلو با ظرفیت 2100 تن، برای ذخیره‌سازی نهاده و مواد اولیه مشغول به فعالیت شده است. در این کارخانه، ظرفیت تولید خوراک دام به میزان 80 تن در روز است که امکان افزایش آن تا 150 تن در روز وجود دارد. هم‌چنین ظرفیت تولید مکمل و کنسانتره 15 تن در روز است و امکان افزایش آن تا 50 تن در روز نیز فراهم است.
بودجه‌ی برآورد شده برای راه‌اندازی مجدد این کارخانه توسط پیمانکاران، بالغ بر 6 میلیارد ریال ارزیابی شده بود که با تلاش کارکنان این مجموعه، با اقدامی جهادی و با هزینه‌ای بسیار پایین‌تر از این برآورد، این کار به انجام رسید و مجموعه شروع به فعالیت نمود.
مدیرعامل شرکت زرین کشت پایدار زرندیه با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای راه‌اندازی این کارخانه اظهار داشت: تحولی در هلدینگ کشاورزی گروه توسعه اقتصادی تدبیر، با ادغام چند شرکت و ایجاد مجموعه‌ی کشت و صنعت بزرگ تحت عنوان «زرین‌ کشت پایدار زرندیه» در حوزه‌های مختلف اعم از تأمین علوفه، ایجادجایگاه‌های نگه‌داری دام سبک و سنگین، گلخانه‌ی هیدروپونیک و هم‌چنین راه‌اندازی مرکزی دانش‌بنیان برای تولید بذر هیبرید صیفی و سبزی، در پیش است.
وی افزود: با مطالعات و ارزیابی‌های انجام گرفته، برنامه‌ی استراتژیک گسترش جایگاه‌های نگه‌داری دام سبک و سنگین در نقاط مختلف کشور در حال تدوین و اجرا است، که این امر می‌تواند به تأمین امنیت غذایی و حل برخی چالش‌های این حوزه کمک به‌سزایی کند و از آن‌جایی که بیش‌تر این پروژه‌ها در نقاط کم‌برخوردار کشور و با مشارکت مردم انجام می‌گیرد، می‌تواند موجب اشتغال‌زایی و رفع محرومیت در آن مناطق شود.