دکتر جباری، به سمت مديرعامل گروه توسعه اقتصادی تدبیر منصوب شد

دکتر جباری، به سمت مديرعامل گروه توسعه اقتصادی تدبیر منصوب شد

دکتر حسن جباری، با حکم سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، به سمت مدیرعامل و عضو هیأت مدیره‌ی گروه توسعه اقتصادی تدبیر، منصوب شد.

به گزارش تدبیر رسانه، دکتر حسن جباری، با حکم دکتر عارف نوروزی، سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، به عنوان مدیرعامل و عضو هیأت مدیره‌ی جدید گروه توسعه اقتصادی تدبیر، که در زمینه‌ی توانمندسازی اقتصادی کشور فعالیت دارد، منصوب شد.
به موجب این حکم، مدیرعامل جدید گروه توسعه اقتصادی تدبیر، مأموریت یافته است با توجه ویژه به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و بهره‌گیری از الگوهای نوین مدیریتی و توان علمی و تجربی نخبگان اقتصادی و صنعتی کشور، شرایط لازم را برای ارتقای هر چه بیش‌تر کمی و کیفی فعالیت‌های گروه و پیشبرد اهداف آن، فراهم نماید.
دكتر حسن جباری، پیش از این به عنوان معاون مالی و اداری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، مشغول به فعالیت بود.
عضویت در هیأت مدیره‌ی شرکت‌های توسعه نفت و گاز پرشیا، ره‌آورد تدبیر کیش و مدیریت عامل مؤسسه‌ی تأمین رفاه و آتیه‌ی تدبیر و گروه خدمات مدیریت بصیر، از جمله مسئولیت‌های ایشان در سال‌های گذشته است.
گروه توسعه‌ اقتصادی تدبیر، با هدف مدیریت بهینه‌ی سرمایه‌گذاری‌ها و حضور مؤثر در عرصه‌ی فعالیت‌های نوین اقتصادی در دی ماه سال 1387، با ایجاد 7 هلدینگ تخصصی، شامل گروه دارویی برکت، توسعه انرژی تدبیر، کشت و صنعت تدبیر، توسعه ساختمان تدبیر، گسترش الکترونیک تدبیر ایران، سرمایه‌گذاری تدبیر‌، توسعه صنعت و معدن تدبیر و هم‌چنین گروه مشاوران مدیریت و مطالعات راهبردی تدبیر، تأسیس شد.
مأموریت گروه توسعه‌ اقتصادی تدبیر، توسعه‌ی توانمندی‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های مولد با ارزش افزوده‌ی پایدار در بازارهای داخلی، منطقه‌ای و جهانی در چهارچوب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و با اولویت‌های عدم ماندگاری، رونق و جهش تولید است. از جمله استراتژی‌های کلان این گروه، می‌توان به توسعه‌ی سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های اقتصادی با بازدهی مطلوب با اولویت مناطق کم‌تر توسعه‌یافته، توسعه‌ی فعالیت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های پیشرفته و تولید محصولات (کالا و خدمات) با ارزش افزوده‌ی بالا، اشاره کرد.