بازدید مدیرعامل گروه توسعه اقتصادی تدبیر از طرح‌های صنعتی گروه در استان خوزستان

بازدید مدیرعامل گروه توسعه اقتصادی تدبیر از طرح‌های صنعتی گروه در استان خوزستان

مدیرعامل گروه توسعه اقتصادی تدبیر و هیأت همراه از طرح‌های صنعتی این گروه در شهرهای اهواز و دزفول استان خوزستان بازدید کردند.

به گزارش تدبیر رسانه، روز پنج‌شنبه 19 خرداد ماه، دکتر موسوی، مدیرعامل گروه توسعه اقتصادی تدبیر به همراه دکتر اشیری عضو هیأت مدیره، دکتر طلاکش معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری، دکتر شکرالهی معاون نظارت و راهبری شرکت‌ها و تعدادی دیگر از مدیران این گروه، از پروژه‌های این مجموعه، شامل کارخانه‌های شرکت نورد و لوله سپنتا و شرکت سپنتا پلیمر در اهواز و هم‌چنین کارخانه‌ی در حال ساخت قند شهدای دزفول بازدید کردند.
در این بازدید‌ها که به شکل مستمر از پروژه‌های گروه در حال انجام است، مدیرعامل گروه توسعه اقتصادی تدبیر ضمن دیدار با مدیران و کارکنان این مجموعه‌ها، از نزدیک در جریان آخرین اقدامات، دستاوردها و هم‌چنین چالش‌های این طرح‌های صنعتی قرار می‌گیرند و در ادامه رهنمودهای لازم را برای گسترش فعالیت‌های تولیدی و هم‌چنین تسریع مراحل ساخت و توسعه‌‌، ارایه می‌دهند.

از جمله مراکز مورد بازدید در روز پنج‌شنبه 19 خرداد ماه، می‌توان به شرکت نورد و لوله سپنتا اهواز اشاره کرد. این کارخانه یکی از مجموعه‌های اصلی گروه صنعتی سپنتا، اولین تولیدکننده‌ی لوله و پروفیل در ایران است. این شرکت در کیلومتر 5 جاده‌ی اهواز به خرمشهر احداث شده و مشتمل بر کارخانجات لوله و پروفیل، کشش لوله، گالوانیزه‌ی لوله و گالوانیزه‌ی ورق است.

این کارخانه محصولات استاندارد متنوعی تولید می‌کند که عبارت‌اند از: انواع لوله‌های قابل مصرف در لوله‌کشی گاز خانگی و شبکه‌های انتقال گاز، انواع لوله‌های سبک و سنگین قابل مصارف صنعتی و شوفاژی، انواع مقاطع پروفیل مربع و مستطیل، انواع لوله‌های گالوانیزه و ...

پروژه‌ی مورد بازدید بعدی شرکت صنعتی تولیدی سپنتا پلیمر بود. این شرکت فعالیت خود را از سال ۱۳۷۵ در زمینه‌ی تولید لوله و اتصالات پلیمری آغاز نمود و به سرعت به یکی از تولیدکنندگان معتبر این محصولات در کشور تبدیل شد. شرکت سپنتا پلیمر یکی از باکیفیت‌ترین تولید‌کننده‌های لوله و اتصالات پلی‌پروپیلن و هم‌چنین لوله‌های پلی‌اتیلن در استان خوزستان و کشور است. در حال حاضر، این شرکت با بیش‌تر پروژه‌های مطرح ملی در زمینه‌ی تأمین لوله‌های پلی‌اتیلن شبکه‌های آب‌رسانی تحت فشار، سیستم‌های آتش‌نشانی و هم‌چنین سیستم‌های فاضلاب صنعتی همکاری دارد.

کارخانه‌ی در حال ساخت و تجهیز قند شهدای دزفول، از دیگر پروژه‌های مورد بازدید توسط مدیرعامل گروه توسعه اقتصادی تدبیر بود.
کارخانه‌ی قند شهدای دزفول، در آزادراه دزفول-شوشتر در حال احداث است و با مکان‌یابی مناسبی که دارد، می‌تواند در کریدوری مهم، علاوه بر مزارع حاصل‌خیز دزفول، از مزارع چند شهرستان خوزستان و استان‌های هم‌جوار هم استفاده نماید. در این پروژه‌ی بزرگ، که توسط متخصصان داخلی در حال اجراست، از آخرین فناوری‌های روز دنیا بهره گرفته می‌شود و پس از راه‌اندازی و تولید می‌تواند نیاز کشور به شکر را به شکل قابل‌توجهی تأمین کند.
ساخت این کارخانه با ظرفیت 10 هزار تُن در روز، سهم بزرگی در ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه و هم‌چنین کاهش وابستگی ایران به واردات شکر و رسیدن به خودکفایی در این زمینه خواهد داشت‌.