بازدید مدیرعامل گروه تدبیر از طرح‌های کشاورزی، گلخانه‌ای و دام‌پروری

بازدید مدیرعامل گروه تدبیر از طرح‌های کشاورزی، گلخانه‌ای و دام‌پروری

مدیرعامل گروه توسعه اقتصادی تدبیر و هیأت همراه، روز پنج‌شنبه 22 اردیبهشت ماه، از طرح‌های کشاورزی، گلخانه‌ای و دام‌پروری هلدینگ کشاورزی گروه، بازدید کردند.

به گزارش تدبیر رسانه و روابط عمومی گروه توسعه‌ اقتصادی تدبیر، دکتر موسوی مدیرعامل این گروه و هیأت همراه از جمله دکتر اشیری، عضو هیأت مدیره، دکتر طلاکش، معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری و دکتر شکرالهی، معاون نظارت و راهبری شرکت‌های گروه، روز پنج‌شنبه 22 اردیبهشت ماه 1401 از مزارع، دیم‌زارها و سایت پرورش دام و شتر شرکت گسترس توسعه‌گری پردیس و هم‌چنین گلخانه‌‌های هیدروپونیک زرین کشت پایدار زرندیه، واحد تحقیقاتی و دانش‌بنیان تولید بذر هیبرید صیفی و سبزی و دام‌‌پروری وابسته به هلدینگ کشاورزی و صنایع غذایی گروه توسعه اقتصادی تدبیر و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در شهرستان‌های ملارد و زرندیه، بازدید به عمل آوردند.
این بازدیدها با توجه به اهمیت این طرح‌ها در حوزه‌های اقتصاد کشاورزی و تأمین امنیت غذایی کشور، که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است، انجام شد. مدیرعامل گروه توسعه اقتصادی تدبیر، در همین زمینه ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های انجام‌شده در به ثمر رسیدن این پروژه‌ها، خواستار گسترش این فعالیت‌ها و تکمیل طرح‌های جانبی و توسعه‌ای شدند.
لازم به توضیح است، مزارع ملارد با 760 هکتار مساحت که شامل حدود 300 هکتار دیم‌زار و باغ پسته و کاشت انواع داروهای گیاهی و علوفه و غلات مختلف برای تحقیق و توسعه‌ی دیم‌زارها است، در شهرستان حسین‌آباد ملارد استان البرز قرار دارد، گلخانه‌های هیدروپونیک زرین کشت پایدار زرندیه، واحد تحقیقاتی و دانش‌بنیان تولید بذر هیبرید صیفی و سبزی و دام‌داری مورد بازدید نیز در منطقه‌ی خشک‌رود شهرستان زرندیه در استان مرکزی واقع است.
مجتمع گلخانه‌ای کشت و صنعت زرندیه در مجموع ۵۰ هکتار مساحت دارد که سه فاز بهره‌برداری شده‌ی آن، حدود ۱۵ هکتار وسعت دارد. حجم کل سرمایه‌گذاری ۱۵ هکتار در سه فاز فوق‌، بالغ بر یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بوده است.
در واحدهای فاز سوم دو نوع محصول گوجه فرنگی گوشتی و فلفل دلمه‌ای رنگی تولید می‌شود که عملکرد برداشت در هر مترمربع برای فلفل دلمه‌ای ۱۸ کیلوگرم و در گوجه‌فرنگی بیش از ۴۰ کیلوگرم است. فناوری مورد استفاده در مجتمع گلخانه‌ای کشت و صنعت خشک‌رود زرندیه از نوع هایتک و هیدروپونیک است. در این گلخانه که بزرگ‌ترین گلخانه‌ی هیدروپونیک کشور است، از فناوری‌های پیشرفته و به‌روز استفاده شده است.
بزرگ‌ترین گلخانه‌ی هیدروپونیک کشور در فاز نخست به تولید انواع صیفی‌جات و سبزی‌جات نظیر فلفل در سه رنگ، گوجه و خیار می‌پردازد و در ادامه انواع سبزی، بادمجان، توت فرنگی و سایر محصولات گلخانه‌ای تولید می‌شود که به دلیل مدرن بودن این گلخانه، میزان تولیدات آن نسبت به گلخانه‌های سنتی پنج برابر بیش‌تر است.
گروه توسعه اقتصادی تدبیر و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، به منظور کمک به امنیت غذایی کشور و افزایش تولیدات کشاورزی و دامی در شهرستان زرندیه، بالغ بر چهار هزار و 400 هکتار از اراضی کشاورزی را زیر کشت دارد و در حوزه‌ی کشت گلخانه‌ای، زراعت و باغبانی و نیز پرورش گاو شیری و دام‌داری، فعالیت‌های گسترده‌ای دارد.