«شهرک دارویی برکت»، به عنوان برترین شهرک صنعتی کارآمد و نمونه‌ی کشور انتخاب شد

«شهرک دارویی برکت»، به عنوان برترین شهرک صنعتی کارآمد و نمونه‌ی کشور انتخاب شد

در همایش روز ملی صنعت و معدن، «شهرک دارویی برکت»، به عنوان برترین شهرک صنعتی کارآمد و نمونه‌ی کشور انتخاب شد.
به گزارش تدبیر رسانه، در روز ملی صنعت و معدن، و در همایشی که به این مناسبت در روز شنبه 10 تیر ماه 1402 در سالن اجلاس سران با حضور رییس‌جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از صنعتگران و کارآفرینان، برگزار شد، از شهرک صنعتی دارویی برکت، از واحدهای زیرمجموعه‌ی گروه دارویی برکت وابسته به گروه توسعه اقتصادی تدبیر، به عنوان برترین شهرک صنعتی کارآمد و نمونه تجلیل به عمل آمد و تندیس برترین شهرک صنعتی کشور به این شهرک اعطا شد.

دکتر سید ابراهیم رییسی در سخنرانی خود در این همایش، گرامی‌داشت چنین مناسبت‌هایی را بهانه‌ای برای توجه خاص به موضوع آن مناسبت دانست و اظهار داشت: طبیعتاً موضوعی مثل صنعت و معدن در تمام طول سال مورد توجه است، اما این مناسبت بهانه‌ای است تا همه‌ی بخش‌ها به مزایا و ظرفیت‌ها و نیز موانع و مشکلات احتمالی پیش‌روی صنعت‌کاران و معدن‌کاران به‌طور خاص توجه کنند.
رییس‌جمهور با قدردانی از تلاش‌های صنعت‌کاران و معدن‌کاران که نتیجه‌ی تلاش آنان آغاز روند رشد تولید و رشد اقتصادی از شش ماهه‌ی دوم سال 1400 و تداوم آن تاکنون بوده است، افزود: این حرکت که نتیجه‌ی توجه فعالان بخش صنعت و معدن به سخنان راهبردی رهبر معظم انقلاب بوده، با یک حرکت دانش‌پایه همراه بوده که جای خوش‌حالی و قدردانی دارد.
دکتر رییسی افزود: قدردانی عملی از فعالان بخش صنعت و معدن آن است که با تمام وجود به نظرات و سخنان‌شان توجه شده و رفع مشکلات و موانع پیش‌ روی توسعه‌ی فعالیت‌های‌شان با جدیت دنبال شود و دولت مردمی در این زمینه عزم و تصمیم جدی دارد.

لازم به توضیح است، شهرک صنعتی دارویی برکت، به عنوان اولین شهرک تخصصی دارویی کشور با سرمایه‌گذاری بالغ بر 6 هزار میلیارد ریال و مساحت حدود 178 هکتار (شامل 106 هکتار اراضی قابل واگذاری)، با فاصله‌ی 45 کیلومتر از شهر تهران، واقع در منطقه‌ی کردان (استان البرز) در خرداد سال 1398 افتتاح شد و تاکنون بیش از 70 درصد از اراضی صنعتی خود (بالغ بر 73 هکتار) را به متقاضیان تراز اول داخلی و خارجی در صنعت دارو، به منظور سرمایه‌گذاری واگذار نموده است. این شهرک هم‌چنین در راستای ایفای وظایف اجتماعی خود، اقدام به توسعه‌ی فضای سبز به میزان 220 هکتار در اراضی بالادست خود نموده و در آستانه‌ی تبدیل شدن به منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی دارویی است.