دارو و سلامت

ایران دارو، مکمل سلامتی

ایران دارو، مکمل سلامتی

میزان صادرات

در حال حاضر، بیش از 100 قلم از محصولات ایران دارو، به کشورهای عراق، افغانستان، اقلیم کردستان، ونزوئلا و تاجیکستان صادر می‌شود و قرار است به زودی کشورهای آذربایجان و سوریه نیز به مقاصد صادراتی آن افزوده شوند. میزان صادرات ایران دارو در سال 1399، بالغ بر 840 هزار دلار بوده است و این شرکت سعی دارد با شناسایی فرصت­ها در کشورهای دیگر، اهداف استراتژیک صادراتی خود را محقق سازد.

 

خطوط و ظرفیت‌های تولید

شرکت سبحان انکولوژی

شرکت سبحان انکولوژی

آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت

آزمایشگاه کنترل کیفیت این شرکت از سه بخش آزمایشگاه شیمی، اتاق‌های تمیز میکروبیولوژی و کنترل حین تولید تشکیل شده است که علاوه بر کنترل و نظارت بر عملیات تولید، قابلیت آنالیز مواد مؤثره‌ی سایتوتوکسیک، مواد جانبی و محصولات نهایی را براساس آخرین روش‌های روز دنیا و منطبق بر فارماکوپه‌های اروپا و آمریکا، دارد.

 

واحد ایمنی،بهداشت و محیط زیست (HSE)

توليد داروهای بیوسیمیلار

داروهای بيـوسيـميـلار، نسخه‌های تأييدشده‌ای از داروهای اورجينال هستند و زمانی اجازه‌ی توليد پيدا می‌كنند كه حقوق انحصاری (Patent) داروی اورجينال به اتمام رسيده باشد.

براساس پيش‌بينی‌ها، در سال 2021 كل ارزش بازار داروهای بيـولوژيـك با رشـد سـالانه‌ی 8.2%، به 265 ميليارد دلار خواهد رسيد كه سهم داروهای بيـوسيـميـلار از اين بازار بالغ بر 51 ميليارد دلار و با رشد سالانه 39% خواهد بود.

حاشيه‌ی سود بالا، بازار رو به رشد، مبلغ نسبتاً اندك سرمايه‌گذاری و سطح تكنولوژی بالا، از جذابيت‌های اين پروژه به شمار می‌رود.

شهرک دارویی برکت

شـهـرک دارویـی بـرکـت

شهرک صنعتی دارویی برکت به عنوان اولین شهرک تخصصی دارویی کشور با هدف ایجاد بستری مناسب برای توسعه صنعت دارویی جمهوری اسلامی ایران بنا گذاشته شده است. گسترش و متمرکزسازی مراکز تحقیق و توسعه از یک سو و کارخانه‌های دارویی پیشرفته از سویی دیگر از مهمترین اهداف این شهرک است. تآمین نیازهای دارویی کشور، جذب دانش، سرمایه و مشارکت بین‌المللی و توسعه صادرات دارویی از دیگر اهداف این شهرک به‌شمار می‌رود. شهرک صنعتی دارویی برکت با مساحتی بالغ بر ۲۰۰ هکتار و اختصاص ۱۰۰ هکتار به قطعات صنعتی با ۲۰۱ پلاک، توانسته است طرح یک شهرک صنعتی دارویی را به بهترین نحو پیاده‌سازی نماید.