پالایشگاه گاز فاز 19 پارس جنوبی

Capacity
تولید سالانه یک میلیون تن اتان
با تکمیل خط لوله انتقال اتان از کنگان به عسلویه، این پالایشگاه امکان ارسال اتان تولیدی خود به پتروشیمی‌های عسلویه را داراست.
Produce
ظرفیت ۵۰ میلیون متر مکعب در روز
این پالایشگاه روزانه توان تولید ۷۲ هزار بشکه میعانات گازی و ۳۰۰ تن گوگرد را داراست.
production of 3,000 tons of LPG
تولید روزانه ۳ هزار تن LPG
با به سرویس آمدن دو واحد تولید گوگرد فاز ۱۹ در حال حاضر این پالایشگاه هیچ‌گونه مشعل‌سوزی برای گازهای اسیدی ندارد.

سهیل رفیعی مدیرفاز ۱۹ پارس جنوبی با بیان اینکه پالایشگاه فاز ۱۹ پارس جنوبی دارای چهار ردیف گازی با ظرفیت حدودی ۵۰ میلیون متر مکعب در روز است گفت: این پالایشگاه روزانه توان تولید ۷۲ هزار بشکه میعانات گازی و ۳۰۰ تن گوگرد را داراست.
به گفته وی، در طراحی این پالایشگاه تولید روزانه ۳ هزار تن LPG پیش‌بینی شده است.
مدیرفاز ۱۹ پارس جنوبی تصریح کرد: فاز ۱۹ توانایی تولید سالانه یک میلیون تن اتان را داراست که با تکمیل خط لوله انتقال اتان از کنگان به عسلویه، این پالایشگاه امکان ارسال اتان تولیدی خود به پتروشیمی‌های عسلویه را داراست.
رفیعی با تأکید بر اهمیت و ارزش اتان ارسالی به پتروشیمی‌ها گفت: خط لوله اتان در روزهای گذشته به پالایشگاه فاز ۱۹ متصل و قرار است پس از انجام تست‌های مورد نیاز خط وارد سرویس شود.
وی همچنین اظهار داشت: با به سرویس آمدن دو واحد تولید گوگرد فاز ۱۹ در حال حاضر این پالایشگاه هیچ‌گونه مشعل‌سوزی برای گازهای اسیدی ندارد.

South Pars 19th Phase Refinery
Tadbir Energy Development Group

طرح توسعه فاز ۱۹ میدان گازی پارس جنوبی در خرداد ماه ۱۳۸۹ توسط شرکت نفت و گاز پارس (POGC) و در قالب یک قرارداد EPC به کنسرسیومی متشکل از شرکتهای پتروپارس لیمیتد و پتروپارس ایران (جهت اجرای تاسیسات خشکی و عملیات حفاری) و شرکت مهندسی تاسیسات دریایی ایران (جهت ساخت و اجرای سکوهای دریایی و خطوط لوله زیردریایی) و تحت رهبری شرکت پتروپارس واگذار شد.
تاسیسات خشکی فاز ۱۹ پارس جنوبی در حاشیه خلیج فارس، در منطقه تمبک با مساحتی در حدود ۵.۲۱۸ هکتار بین پالایشگاه های فازهای ۱۱ و ۱۲ پارس جنوبی و در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ۲ واقع شده است. چاه ها و سکوهای فراساحلی این پروژه در فاصله حدود ۱۲۰ کیلومتری از سواحل نیلگون خلیج همیشه فارس واقع شده است.