رونمایی از ۴ محصول پلیمری پتروشیمی قائدبصیر

رونمایی از ۴ محصول پلیمری پتروشیمی قائدبصیر

با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از چهار محصول پلیمری جدید دانش‌‌بنیان شرکت پتروشیمی قائدبصیر در مجموعه‌ی گروه توسعه‌ی اقتصادی تدبیر، رونمایی شد.
به گزارش تدبیر رسانه از روابط عمومی گروه توسعه‌ی اقتصادی تدبیر، آیین رونمایی از چهار محصول پلیمری جدید دانش‌بنیان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از جمله MBS پتروشیمی قائدبصیر و اهدای حواله‌ی دو میلیون بسته‌ی بهداشتی ضدکرونایی برای داوطلبان و مجریان آزمون سراسری دانشگاه‌ها، با حضور دکتر محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل نمایشگاه دایمی ستاد اجرایی در لارک تهران برگزار شد.
دکتر محمد مخبر در این مراسم با اشاره به دستاوردهای جدید ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: امروز با رونمایی از چهار محصول جدید در حوزه‌ی دانش‌بنیان، ۶۴ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی انجام خواهد گرفت و ۳۰۰ شغل جدید نیز ایجاد می‌شود.
دکتر مخبر افزود: با تولید محصول MBS که در صنایع لوازم خانگی و صنایع بسته‌بندی دارویی و غذایی، تولید لوله و اتصالات، پی‌وی‌سی، پروفیل، پنجره، پوشش محافظ تلفن همراه و بسیاری از حوزه‌های صنعتی و تولیدی کارایی بسیاری دارد و تا امروز جزو مواد وارداتی بود و به‌دلیل شرایط تحریمی، تأمین آن با مشکل روبه‌رو بود ، اقدام مهمی در این عرصه به وقوع پیوسته و خبر خوبی برای تولیدکنندگان این صنعت به‌حساب می‌آید.
رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به تولیدات پتروشیمی در این مجموعه، یادآور شد: در حال حاضر در شرکت‌های زیرمجموعه‌ی ستاد اجرایی، 3/3 میلیون تن محصولات پتروشیمی تولید می‌شود.
وی با اشاره به اهدای ۲ میلیون بسته‌ی بهداشتی به وزارت علوم نیز گفت: باتوجه به تصمیم دولت برای برگزاری آزمون سراسری مراکز آموزش عالی و به منظور کاهش دغدغه‌ی خانواده‌های داوطلبان کنکور، 2 میلیون بسته شامل ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده‌ی تک‌نفره برای استفاده‌ی این عزیزان تولید و آماده کرده‌ایم که با هماهنگی وزارت علوم توزیع این بسته‌ها در سراسر کشور آغاز شده است.
در ادامه‌ی مراسم، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تشکر از اقدامات جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و ورود به عرصه‌ی دانش‌بنیان گفت: ستاد اجرایی شرایط خوبی را برای جوانان صاحب ایده و اندیشه‌های مبتنی بر دانش فراهم کرده است.
وزیر علوم افزود: حضور ستاد اجرایی در عرصه‌های مختلف، هم برای جامعه‌ی تولید وصنعت و هم برای مردم بسیار امیدبخش است و گره‌های بزرگی از کشور را باز کرده است.
در پایان این مراسم تفاهم‌نامه‌ی همکاری بین پتروشیمی قائد بصیر و پژوهشگاه پلیمر ایران منعقد شد.