حضور گسترده‌ی شرکت‌های گروه توسعه اقتصادی تدبیر در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

حضور گسترده‌ی شرکت‌های گروه توسعه اقتصادی تدبیر در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

شرکت‌های زیرمجموعه‌ی گروه توسعه اقتصادی تدبیر در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، حضور گسترده دارند.

به گزارش تدبیر رسانه، شرکت‌های حوزه‌ی انرژی زیرمجموعه‌ی گروه توسعه اقتصادی تدبیر، در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، که از 23 تا 26 اردیبهشت ماه 1401 در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، به شکل گسترده‌ای حضور دارند و آخرین پیشرفت‌ها، دستاوردها، محصولات و توانمندی‌های خود را به‌ویژه در زمینه‌های خودکفایی و مقابله با تحریم‌ها برای بازدیدکنندگان، متخصصان و کارشناسان داخلی و خارجی به نمایش می‌گذارند.
از جمله‌ی این شرکت‌های وابسته به هلدینگ‌های انرژی و صنعت و معدن گروه توسعه اقتصادی تدبیر، می‌توان به شرکت توسعه نفت و گاز پرشیا، ‌شرکت پالایش پارسیان سپهر، شرکت نفت پارس، شرکت توسعه حفاری تدبیر، شرکت پترو فرازآور ساحل تدبیر، شرکت مهندسین ساخت و بهره‌وری آرمان و گروه صنعتی سپنتا، اشاره کرد، که در سالن‌های 7، 8، 9، 10، 11، A38 و B38، غرفه‌‌ی آن‌ها در معرض بازدید قرار دارد.
نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران، به عنوان بزرگ‌ترین رخداد صنعتی و تجاری ایران در این حوزه، كه سالانه با حضور جمع كثیری از شركت‌های توانمند داخلی و خارجی در زمینه‌ی صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برپا می‌شود، فرصت قابل‌توجهی است تا شركت‌های فعال در این صنعت، دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدید دست‌اندركاران و متخصصان این صنعت قرار دهند.

بیست‌وششمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با شعار «نفت دانش‌بنیان، تولید ایرانی و صادرات جهانی» روز جمعه 23 اردیبهشت، در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، با حضور وزیر نفت، مدیران ارشد صنعت نفت، رییس و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی آغاز به‌کار کرد.
براساس اخبار منتشر شده، نمایشگاه امسال با رونق دوباره‌ی صنعت نفت، شاهد حضور ۴۴ شرکت خارجی از ۱۱ کشور جهان است. این در حالی است که ۱۲۰۰ شرکت داخلی نیز حضور فعالی در نمایشگاه داشته و توانمندی‌های خود را عرضه کرده‌اند. شرکت‌ها در قالب ۹۰۸ غرفه جانمایی شده‌اند و دلیل تفاوت بین شمار شرکت‌ها و تعداد غرفه‌ها، حضور چند شرکت در بعضی از غرفه‌هاست. از میان ۹۰۸ غرفه‌ی یادشده، ۸۱۵ عنوان مربوط به شرکت‌ها، ۲۳ عنوان مربوط به دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی و ۷۰ شرکت‌ دانش‌بنیان، نوپا و پارک‌های فناوری است.
در حاشیه‌ی این نمایشگاه، ۲۷ نشست تخصصی با محور شرکت‌های دانش‌بنیان، سیاست‌گذاری انرژی، آینده‌ی بازار گاز، ابزارهای جدید تأمین مالی و دیگر مسایل تخصصی در صنعت نفت نیز برگزار خواهد شد. در این نشست‌ها، نیازهای صنعت نفت به تفکیک بخش‌های بالادست و پایین‌دست این صنعت در قالب هشت نشست تخصصی به شرکت‌های دانش‌بنیان ارایه خواهد شد تا برای رفع این نیازها، ظرفیت این شرکت‌ها فعال شود.
در این نمایشگاه، شرکت‌های بزرگ اکتشاف و تولید (E&P)، پیمانکاران بزرگ عمومی (GC)، شرکت‌های بهره‌بردار نفت و گاز، شرکت‌های سرمایه‌گذار، شرکت‌های EPC و فراساحل، تولیدکنندگان تجهیزات صنعتی، ماشین‌های دوار (توربین، پمپ، کمپرسور) تولیدکنندگان شیرآلات صنعتی و لوله، تولیدکنندگان تجهیزات برق و ابزار دقیق و مخابرات، تولیدکنندگان تجهیزات فرآیندی، صنایع پایین‌دستی در حوزه‌ی پالایش و پتروشیمی و انجمن‌های تولیدی حضور فعالی دارند.
لازم به توضیح است، نمایشگاه صنعت نفت، به عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه کشور و خاورمیانه، یکی از مهم‌ترین محل‌های بازاریابی کالاها و خدمات فنی و مهندسی شرکت‌های ایرانی و خارجی فعال در صنعت نفت ایران است و به ‌همین دلیل همواره از این نمایشگاه استقبال فراوانی می‌شود.