جلوگیری از قطع سالانه ٦ میلیون اصله درخت

جلوگیری از قطع سالانه ٦ میلیون اصله درخت

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مراسم امضای موافقت‌نامه‌ی تأسیس کارخانه‌ی کاغذ خوزستان گفت که با تأسیس این کارخانه، ظرفیت تولید سالانه ۲۴۰ هزار تن کاغذ در کشور ایجاد و سالانه صرفه‌جویی ارزی ٢٨٤ میلیون دلاری انجام می‌شود.
به گزارش تدبیر رسانه از روابط عمومی گروه توسعه‌ی اقتصادی تدبیر، دکتر محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مراسم امضای موافقت‌نامه‌ی تدسیس کارخانه‌ی کاغذ خوزستان با برخی از بانك‌ها و صندوق توسعه‌ی ملي بيان كرد: این موافقت‌نامه، اتفاق بسیار مهمی است چرا كه ما در بحث کاغذ دچار معضل و مشکلات بسیار هستیم و سالانه ٢٨٤ ميليون دلار براي واردات كاغذ هزينه مي‌كنيم.
دکتر مخبر اضافه کرد: این قرارداد، برای تولید ۲۴۰ هزار تن کاغذ است و تقریباً بیش از نیمی از نیاز کشور به کاغذ را تأمین می‌کند.
وي افزود: براساس این قرارداد، با یک سرمایه‌گذاری ۴80 میلیون دلاری، سالانه ۲٨٤ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی خواهیم داشت.
ریيس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) ادامه داد: اگر قرار بود از طریق استفاده از درختان این نیاز تأمین شود، باید ٦ میلیون اصله درخت به‌طور سالانه قطع می‌شد.
دکتر مخبر تصریح کرد: از ویژگی‌های دیگر این طرح، این است که در منطقه‌ی کم‌تر برخوردار که معضل بیکاری در آن وجود دارد، به اجرا می‌رسد و هشتاد درصد پرسنل این شرکت باید از نیرو‌های بومی انتخاب شوند و در مجموع 6900 نفر مشغول به کار می‌شوند.
موافقت‌نامه‌ی تأسیس کارخانه‌ی کاغذ خوزستان با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و شبکه‌ی بانکی کشور با رقم 90 هزار ميليارد ریال، امروز در تهران به امضا رسید.
براساس این موافقت‌نامه، ظرف مدت سه سال در منطقه‌ی محروم شادگان استان خوزستان، کارخانه‌ی استحصال کاغذ با توان تولید سالانه ۲۴۰ هزار تن کاغذ، توسط مجموعه‌ی گروه توسعه‌ی اقتصادی تدبیر ایجاد می‌شود.
این قرارداد با مشارکت ۴۰ درصدی بانک پارسیان و مشارکت ۲۰ درصدی بانک‌های ملی ایران، سپه و صنعت و معدن در تأمین مالی با آورده‌ی سرمایه‌گذار به امضای مدیران عامل نظام بانکی کشور و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) رسید.
گفتنی است تولیدات این کارخانه 53 درصد کاغذ مورد نیاز سالانه‌ی کشور را تأمین خواهد کرد و قرار است تا سه سال آینده تولیدات این کارخانه به بازار کاغذ که در سال‌های اخیر به دلیل نوسانات شدید ارز دچار اختلال شده بود، عرضه شود.
كوروش پرويزيان مديرعامل بانك پارسيان نيز در اين همايش افزود: اين طرح بزرگ ملي با همت ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در راستاي شعار سال و حل معضل بيكاري و كاهش وابستگي به واردات كاغذ و هدررفت منابع ارزي و حفظ محيط زيست انجام گرفته و بانک‌های ملی، سپه و صنعت و معدن هر کدام با آورده‌ی ۲۰ درصدی و با همكاري صندوق توسعه‌ی ملي به شکل مشارکتی در طرح سندیکای کاغذ خوزستان شرکت خواهند کرد.