برداشت اولین محصولات گلخانه‌های زرندیه

برداشت اولین محصولات گلخانه‌های زرندیه

به گزارش تدبیر رسانه، برداشت اولین بخش از محصولات گلخانه‌ای سالم، که بدون مصرف و به‌کارگیری هر گونه کود و سم و بدون باقی مانده‌ی سموم و آفت‌کش‌ها تولید شده‌اند، در گلخانه‌های ۱۵هکتاری شرکت زرین کشت پایدار زرندیه مربوط به هلدینگ کشاورزی و صنایع غذایی گروه توسعه اقتصادی تدبیر، امروز شنبه 12 شهریور ماه 1401، آغاز شد.
مجتمع گلخانه‌ای کشت و صنعت زرندیه در مجموع ۵۰ هکتار مساحت دارد که سه فاز بهره‌برداری شده‌ی آن، حدود ۱۵ هکتار وسعت دارد. حجم کل سرمایه‌گذاری ۱۵ هکتار در سه فاز فوق‌، بالغ بر یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بوده است.
در واحدهای فاز سوم دو نوع محصول گوجه فرنگی گوشتی و فلفل دلمه‌ای رنگی تولید می‌شود که عملکرد برداشت در هر مترمربع برای فلفل دلمه‌ای ۱۸ کیلوگرم و در گوجه‌فرنگی بیش از ۴۰ کیلوگرم است. فناوری مورد استفاده در مجتمع گلخانه‌ای کشت و صنعت خشک‌رود زرندیه از نوع هایتک و هیدروپونیک است. در این گلخانه که بزرگ‌ترین گلخانه‌ی هیدروپونیک کشور به شمار می‌رود، از فناوری‌های پیشرفته و به‌روز استفاده شده است.
بزرگ‌ترین گلخانه‌ی هیدروپونیک کشور در فاز نخست به تولید انواع صیفی‌جات و سبزی‌جات نظیر فلفل در سه رنگ، گوجه و خیار می‌پردازد و در ادامه انواع سبزی، بادمجان، توت فرنگی و سایر محصولات گلخانه‌ای تولید می‌شود که به دلیل مدرن بودن این گلخانه، میزان تولیدات آن نسبت به گلخانه‌های سنتی پنج برابر بیش‌تر است.