بازدید رییس قوه‌ی قضاییه از دستاوردهای گروه توسعه‌ی اقتصادی تدبیر

بازدید رییس قوه‌ی قضاییه از دستاوردهای گروه توسعه‌ی اقتصادی تدبیر

در مراسم برگزاری شکرانه‌ی بهره‌برداری از ۱۵۰ هزار شغل توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) که با حضور رییس قوه‌ی قضاییه برگزار شد، رییس ستاد اجرایی از ایجاد ۳۰۰ هزار شغل تا پایان سال ۹۹ خبر داد.
به گزارش تدبیر رسانه از روابط عمومی گروه توسعه‌ی اقتصادی تدبیر، صبح امروز با حضور آیت‌الله سیدابراهیم رییسی رییس قوه‌ی قضاییه و دکتر محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، مراسم شکرانه‌ی بهره‌برداری از 150 هزار شغل در نمایشگاه دایمی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برگزار شد.
در این مراسم هم‌چنین آیت‌الله سیدابراهیم رییسی از بخش‌های مختلف نمایشگاه دایمی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) دیدن کرد و از نزدیک در جریان دستاوردهای ستاد اجرایی به‌ویژه در گروه توسعه‌ی اقتصادی تدبیر در بخش‌های مختلف اشتغال‌زایی، تولید دارو، تجهیزات پزشکی، اقلام بهداشتی ضدکرونایی، روش‌های تحقیقی واکسن کرونا، نفت و انرژی، کشاورزی و کمک به تأمین امنیت غذایی کشور، ساختمان، و فعالیت‌های دانش‌بنیان قرار گرفت.

تمجید رییس دستگاه قضا از اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)
رییس قوه‌ی قضاییه پس از این بازدید اظهار داشت: اقدامات ارزشمندی که ستاد اجرایی در کشور انجام داده، جلوه‌ای از تحقق شعار «ما می‌توانیم» و اجرایی‌ کردن گام‌ دوم انقلاب اسلامی است.
آیت‌الله رییسی افزود: رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ثابت کرده با در کنار هم قرار دادن فکر و اندیشه و مدیریت جهادی، می‌توان بزرگ‌ترین مشکلات را با کمک نیروهای توانمند از سر راه برداشت.
وی با بیان این‌که فعالیت‌های گسترده‌ی ستاد در حوزه‌ی مبارزه با کرونا و ایجاد اشتغال، شگفت‌انگیز و قابل تقدیر است، گفت: اقدامات بزرگی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در خصوص تولید واکسن کرونا انجام گرفته که دولت و وزارت بهداشت باید درخصوص حمایت و به نتیجه رسیدن آن، تسریع کنند؛ باید جلوی افزایش میزان تلفات این بیماری را در کشور گرفت و اجازه نداد که در اقدامات علمی انجام گرفته، ثانیه‌ای وقفه و تأخیر غیرمنطقی ایجاد شود.
رییس قوه‌ی قضاییه ادامه داد: همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای ایجاد 150 هزار شغل واقعی در کشور طی چندماه و وعده‌ی ایجاد 300 هزار شغل طی یک سال آن‌هم با اولویت آسیب‌دیدگان کرونا، نشانه‌ی زمان‌شناس بودن این مجموعه و درک مشکلات کشور دارد.

در ادامه‌ی این مراسم رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به این‌که از ابتدای سال تا به امروز ۱۵۰ هزار شغل با استفاده از ظرفیت ۳۵ هزار طرح به بهره‌برداری رسیده است، گفت: قول می‌دهیم تا پایان سال به وعده‌ای که داده‌ایم، عمل کنیم و ۳۰۰ هزار شغل را با استفاده از ظرفیت ۱۰۰ هزار طرح ایجاد کنیم.
دکتر مخبر با اشاره به این‌که با ایجاد این ۱۵۰ هزار شغل، ۱۷ درصد از گوشت قرمز کشور یعنی ۲۶ هزار تن و ۹ هزار تن گوشت سفید تأمین می‌شود، گفت: با فعالیت‌های مختلف ستاد اجرایی از واردات بسیاری از محصولات جلوگیری شده است.
وی با تأکید بر مسئله‌ی عدالت، افزود: مشخصه‌ی یک نظام اسلامی، برقراری عدالت است؛ تمامی فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در راستای برقراری عدالت است.
ایشان با بیان این‌که اساسی‌ترین مسئله در زمینه‌ی عدالت، عدالت اقتصادی است، تصریح کرد: اگر عدالت اقتصادی در جامعه حاکم نشود، با وجود اجرای دیگر مؤلفه‌های عدالت در جامعه، با مشکل مواجه می‌شویم.
دکتر مخبر خاطرنشان کرد: در مسایل اقتصادی دو نوع محدودیت یعنی محدودیت در منابع و محدودیت در مدیریت وجود دارد اما زمانی‌که ما به مردم وصل می‌شویم، هر دو محدودیت رفع می‌شوند.
ایشان تأکید کرد: اگر ظرفیت‌های لازم به‌وجود بیاید، این آمادگی را در کشور می‌بینیم که هر سال یک میلیون اشتغال خرد و جدید ایجاد شود.
وی با مهم دانستن موضوع دانش‌بنیان، افزود: پیش‌بینی شده تا دو سال دیگر، ۶۰ درصد اقتصاد در اختیار اقتصاد دیجیتال قرار بگیرد؛ ابزار اقتصاد دیجیتال، تجهیزات و سخت‌افزار نیست، بلکه ابزار مهم این اقتصاد، نخبگان و مردم هستند.